Saturday 24 August 2013

Danmarks skjønneste hjem

Til vores sølvbryllup fik vi dette fuglehus af min fantasifulde og ferme fætter, Tyge. 

Det har nu tjent os og fuglene i snart mange år; men nu trængte det voldsomt til en make-over.

Da vi fik fuglehuset var det fint malet og det var klart for enhver, der kendte til mig og min metier at det forestillede dominofirkanter i festlige farver.

Jeg tømte kassen for 2 reder oven i hinanden og i den øverste var der sørgeligt nok en lille flok fugleungeskeletter med fjer. Deres mor og far var nok gået til og det gjorde så også ungerne. Suk!
Kassen blev skrubbet med en stålbørste og med sandpapir og kom til at se ud som ovenfor.

Derefter blev den grundet
og til sidste blev den malet i andre festlige farver og strikningen blev antydet. Med andre ord et uldent fuglehjem. Faktisk plejer jeg at hænge uld ud på grene i nærheden, så fulgene kan fore deres hus med den lune uld.

Låget blev skruet fast og nu er den fin igen.

Så kan vi bare håbe på liv i kassen til næste forår.

Den burde være med i udsendelsen: Danmarks skønneste hjem.

Tak Tyge for den fine kasse.

2 comments:

  1. Enig med dig, det må være Danmarks skønneste hjem, den er fantastisk.(*_*)

    ReplyDelete
  2. Hvor er det er fint hus! Og så vil jeg bare sige tak for det fine foredrag du holdte for os i Maribo i fredags- det var meget inspirerende at høre om hvordan dit designerliv har udviklet sig- og om hvor du har hentet inspirationen til alle dine ting.

    ReplyDelete